7 استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه
7 استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه
علیرغم اینکه در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، برای سایت های فروشگاه آنلاین چالش های زیادی وجود دارد. رقابت با میلیون ها طراحی وب سایت فروشگاهی بسیار شدید است. همچنین به لطف گوگل، مردم می توانند قیمت ها را به سرعت بررسی کنند، محصولات شما را با رقبایتان مقایسه کنند و تصمیم بگیرند از چه سایتی خرید کنند.با توجه به اینکه دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال رشد است، 7 استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه.
1. بر زیبایی بصری محصولات وبسایتتان بیافزایید
مصرف کنندگان انتظار دارند که تقریباً به هر نوع اطلاعاتی در هر زمان دسترسی داشته باشند. نه تنها این، بلکه مشتریان بسیار بصری شده اند و زیبایی بصری به سرعت آن ها را جذب می کند. استفاده از زیبایی بصری به شما امکان می دهد محصولات خود را به سرعت و بدون دردسر نمایش دهید تا مصرف کنندگان بتوانند جزئیات را بدون نیاز به مطالعه در مورد آنها بررسی کنند.
از تصویر های سه بعدی برای نمایش بهتر محصولاتتان استفاده کنید. همچنی امکان زوم کردن بر روی محصول را برای کاربرانتان مهیا کنید.
2. فیلم محصولات را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید
اگرچه همه محصولات به ویدئو احتیاج ندارند، اما اگر چیزی برای نمایش دادن به کاربرانتان دارید آن را دریغ نکنید و ویدئو آن را بسازید. HubSpot گزارش داد كه 81٪ از مصرف كنندگان می گویند ویدئو اطمینان در خرید را ایجاد می كند. اگر بتوانید محصول خود را به خوبی معرفی کنید و نحوه مصرف آن را برای مشتریان واضح توضیح دهید مردم متوجه مزایای محصول شما و نیازشان می شوند.
3. از هوش مصنوعی در طراحی سایت فروشگاهیتان استفاده کنید
هوش مصنوعی می تواند تأثیر قابل توجهی در افزایش فروش سایت فروشگاهی شما بگذارد. هوش مصنوعی برای شما توانایی جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن برای پیش بینی دقیق نحوه واکنش مشتری بر اساس رفتار گذشته را تامین می کند. معیارهای قابل اندازه گیری مانند نرخ تبدیل، نرخ پرش و نرخ تعامل، بینش ارزشمندی در مورد اثربخشی سایت شما و نحوه استفاده افراد از آن ارائه می دهد.شما می توانید از این اطلاعات برای افزایش وفاداری کاربرانتان نیز استفاده کنید. هرچه تجربه مشتری شما بهتر باشد، احتمال بازگشت آنها، توصیه محصولات شما و ارائه نظرات مثبت بیشتر خواهد بود.
4. فیلتر محصولات در سایت فروشگاهی
هرچه محصولات بیشتری ارائه دهید، به فیلترهای پیشرفته محصول، نیاز بیشتری دارید. هیچ کس وقت ندارد که سایت شما را بر اساس یک برنامه موجودی پیچیده جستجو کند. درعوض، شما باید وسایل لازم را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند بر اساس شرایط خود خریداری کنند و آنچه را که لازم دارند سریع پیدا کنند.
5. گزینه چت آنلاین در سایت فروشگاهی
گزینه چت آنلاین ممکن است اولین نقطه تماسی باشد که می تواند تجربه مشتری شما را ایجاد یا خراب کند. باکس چت آنلاین فرآیند خرید را برای کاربران بسیار راحت می کند. از طریق چت آنلاین شما می توانید به سوالات مشتریان در لحظه پاسخ دهید و در نتیجه مشتری نیز مسیر خرید خود را پیدا می کند.این ربات های کوچک و دوستانه باعث می شوند تا بتوانید با مشتری ها به صورت انسانی ارتباط برقرار کنید و به نوبه خود، یک تجربه شخصی را ارائه دهید که می تواند تأثیر بسزایی در خریدها بگذارد.
6. گزینه تحویل انعطاف پذیر در فروشگاه های اینترنتی
یک راه عالی برای کاهش میزان ترک مشتریان از سبد خرید، قرار دادن گزینه های تحویل در سبد خرید است. چهل و پنج درصد از مشتریان آنلاین هنگامی که می دانند گزینه های تحویل متناسب با نیاز آنها نیست ، سبد خرید خود را رها می کنند.
7. مشتریانتان را تشویق به تولید محتوا کنید (UGC)
مشتریان شما می توانند بهترین فروشندگان شما باشند. تولید محتوا توسط مشتریان شما تجربه های کاملی را در اختیار مشتریان احتمالیتان قرار می دهد و این مورد باعث می شود راحت تر اعتماد کنند و خرید کنند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.