تبلیغات cgi
تبلیغات CGI
CGI یا Computer-Generated Imagery نوعی از تبلیغات است که به تازگی ترند شده!
همانطور که از اسمش پیداست، محتوای این مدل تبلیغات به کمک کامپیوتر تولید میشود و این امکان رو به بیزینسها میدهد که حرف خودشان را در غالبهای خلاقانه و تصویری بیان کنن.
تبلیغات CGI به تبلیغاتی اشاره دارد که از گرافیک کامپیوتری ساخته شدهاند. CGI مخفف Computer-Generated Imagery به معنی تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است. این نوع تبلیغات از تکنولوژیهای رایانهای برای ایجاد تصاویر، انیمیشنها، و جلوههای ویژه برای تبلیغات استفاده میکند. از CGI در صنایع مختلف از جمله تولید فیلم، تلویزیون، بازیهای ویدیویی، تبلیغات تلویزیونی و غیره استفاده میشود. این تبلیغات معمولاً با کیفیت بالا، جلوههای ویژه دیدنی و بصری فوقالعاده تهیه میشوند تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.
به طور خلاصه به تبلیغاتی گفته میشود که با استفاده از سیستمهای کامپیوتری، ایدههای خلاقانه رو اجرایی میکنن، اما در یک فضای حقیقی و خیلی نزدیک به واقعیت.
با ایدههای خلاقانه، کاری میکنن تا محصول یا خدمات مورد نظرشان برای همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند و مخاطب بیشتر با برندشان ارتباط برقرار کند.
یکی از مهمترین مزایای CGI این است که دست ما برای خلاقیت خیلی باز است!
فرض کنین در گذشته برای فیلمبرداری و تولیدمحتوا از یه بیزینس مجبور بودیم به همان تکنیکهای معمول فیلم برداری اکتفا کنیم، با این مدل از تبلیغات دستمان برای هر کاری باز است و تنها محدودیتش قوه تخیل خودمان است!
چند مثال CGI
تبلیغ شرکت نایکی برای کمپین the last game: این تبلیغ انیمیشنی که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ ساخته شد، مهارتهای بازیکنان معروف فوتبال را با استفاده از تکنیک CGI نشان میدهد.
تبلیغات شرکت کوکاکولا برای کمپینHappiness Factory: این ویدیوی تبلیغاتی با استفاده از CGI یک دنیای خیالی و رنگارنگ در داخل دستگاه فروش نوشابههای کوکاکولا را به تصویر کشیده است و به نوعی یک انیمیشن جذاب کوتاه ساخته است.
کمپین تبلیغاتی شرکت ادیداسCreate The Answer: این تبلیغ که با حضور چهرههای ورزشی و هنری ساخته شده، استفادهی گستردهای از جلوههای ویژه دیجیتال و CGI دارد تا یک محیط پرهیجان و خلاقانه ایجاد کند.
چندتا مثال ایرانی:
فیلیمو برای سریال زخم کاری: فیلمو برای اکران فصل دوم سریال زخم کاری کمپین تبلیغاتی گستردهای اجرا کرد که بخش زیادی از آن با استفاده از گوریلا مارکتینگ و CGI انجام شد. در یکی از این تبلیغات، ویدیویی از چاقوی خونین بسیار بزرگی در کنار یکی از بزرگراههای تهران وایرال شد که تا حدی واقعی بود که از سوی سازمان زیباسازی تذکر گرفت.
خانومی برای کمپین بلک بیوتی: خانومی در این کمپین با استفاده از تصویرسازی کامپیوتری به سراغ نقاط معروف شهرهای مختلف رفت و با استفاده از این تکنیک، لوازم آرایشیهای غولپیکری را در این نقاط به تصویر کشید. یکی از وایرالترین ویدیوها، ویدیوی ریختن کرم آبرسان در سیوسه پل بود.
تماشاخونه برای سریال هفت: این مورد را احتمالا بتوان هیجان انگیزترین کمپین CGI شش ماه اخیر در ایران دانست. در این ویدیوی CGI تبر بزرگی به تصویر کشیده شده بود که روی یکی از پلهای عابر پیاده نصب شده و ناگهان سقوط میکرد؛ این ویدیو تا حدی جدی گرفته شد که چندین رسانه مانند خبرآنلاین از آن به عنوان یک اتفاق حادثهساز یاد کردند.
جدیداً دنت بر روی بیلبوردهای شهر یک نمونه از این تبلیغات را استفاده کرده؛ اینجوری که دسرهای کاراملی خودش را، به جای چند تا کوه با پس زمینه آسمون نشان داده و با این کار خواسته بر عظمت برندش تاکید کند…
تبلیغات CGI دارای مزایای متعددی هستند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- جلوههای بصری شگفتانگیز: تبلیغات CGI معمولاً شامل جلوههای ویژه و تصاویری با کیفیت بالا هستند که میتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و باعث حفظ حضور در ذهن آنها شوند.
- امکانات نامحدود خلاقیت: استفاده از CGI به تولیدکنندگان امکان میدهد تا هر نوع تصویر و انیمیشنی که بخواهند را به واقعیت پیوند دهند، بدون دستخورد فیزیکی یا محدودیتهای فنی.
- انعطافپذیری: با استفاده از تکنولوژی CGI، میتوان به راحتی تغییرات و اصلاحات در تبلیغات اعمال کرد، حتی پس از اتمام فرآیند تولید.
- صرفه اقتصادی: بدیهی است که در قدم اول، اجرای چنین تبلیغاتی به تخصصهای ویژهای نیاز دارد اما اگر از تخصص عبور کنیم، CGI به برندها این امکان را میدهد که تبلیغات خود را با هزینهای بسیار پایینتر از روشهای سنتی اجرا کنند.
- ایمنی و اهمیت به محیط زیست: شاید از خواندن این عنوان در لیست مزایای CGI تعجب کرده باشید اما کسانی که در این حوزه کار میکنند، میدانند که در فرایند اجرای تبلیغات محیطی نگرانیهای ایمنی و لجستیکی یک موضوع جدی است. در حقیقت با استفاده از این تکنیک، سناریو هرچه که باشد از سناریوهایی که در فضا اجرا میشوند تا به کارگیری مواد خطرناک در ویدیو اهمیتی ندارد و به نوعی خودمانی، دست تیم مارکتینگ برندها در اجرای هرنوع سناریویی باز است. از سویی دیگر اجرای این سناریوها مانند تبلیغات محیطی به محیط زیست آسیبی نمیزند و در این رابطه نیز نگرانی وجود ندارد.
- دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان: تبلیغات CGI ذاتاً همهکاره هستند و به راحتی میتوان آنها را برای بازارهای مختلف تطبیق داد و با هر نوعی از مخاطبان ارتباط گرفت و روی آنها تاثیر گذاشت.
- خلاقیت، خلاقیت و خلاقیت: هرچند این مورد به عنوان آخرین مورد آمده است اما این هیچچیز از اهمیت آن کم نمیکند. این تکنیک به تبلیغکنندگان اجازه میدهد که بدون هیچ محدودیتی، هرآنچه در ذهن دارند، بسازند!
به طور کلی، تبلیغات CGI ابزاری قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان، ایجاد تجربههای بصری منحصر به فرد، و ارتقای کیفیت و شگفتی در تبلیغات محسوب میشود.